فرق بین کناف و تخته سه لایه

تفاوت اساسی کناف و تخته های سه لایه در چیست؟

مقدمه

مواد مختلفی وجود دارد که می توانید برای دیوارهای خانه خود استفاده کنید، گچ یکی از آن ها است. پانل کاری یکی دیگر از این موارد است. با این حال در اکثر موارد دیوارهای خانه ها یا با کناف یا تخته سه لایه پوشانده می شوند، که معمولاً از دیوارهای خشک استفاده می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که دیوار خشک را رایج ترین موارد استفاده برای استفاده در ساختمان ها است.  در این مقاله درباره فرق بین کناف و تخته سه لایه و مشخصات هر یک از آن ها، توضیح داده می شود.

 کناف چیست؟

کناف مصالحی است که به نام گچ شناخته می شود. این ماده بین دو ورق کاغذ بسیار ضخیم فشرده می شود و جایگزین مدرن برای استفاده از گچ است. کناف نام‌ های زیادی از جمله گچ تخته، تخته دیوار، ورق سنگ، تخته گچی، تخته باستر، تخته کاستارد، یا پانل گچی دارد. کناف در پانل های بزرگتر دیده می شود که به راحتی برش داده می شوند و به عنوان دیوار می توانند قرار گیرند.

سقف کاذب کناف

تخته سه لایه چیست؟

تخته سه لایه ماده ای چوبی است که از چند ورق چوب نازک تشکیل شده است. کار کردن با آن به اندازه کناف بادوام یا آسان نیست. این ورقه های نازک چوب با یک چسب به هم چسبیده اند. تخته سه لایه از نظر بصری جذاب نیستند، این امر یکی دیگر از معایب آن به عنوان یک متریال دیوار است.

تخته های سه لایه

فرق بین کناف و تخته سه لایه

از دیوارهای کنافی و تخته سه لایه در ساخت خانه ها به عنوان دیوار استفاده می شود. امروزه آن ها جایگزین مواد قدیمی مانند گچ و آجر شده اند. کناف بین این دو ماده محبوب بیشتری دارند.

۱- کار با کناف آسان‌ تر از تخته سه لایه است : شما می توانید کناف را همانطور که می خواهید برش دهید، نصب کردن آن ها سخت نیست.

۲- ترمیم دیوارهای کنافی آسان تر از تخته سه لایه است : وقتی دیوارهای شما آسیب می بینند، ممکن است نتوان کار چندانی برای ترمیم آن کرد. اگر پول زیادی ندارید، تعویض یک پانل دیواری کامل ممکن است دشوار باشد. همچنین اگر مهارت مناسبی برای رفع آسیب وارد شده به آن را نداشته باشید، این موضوع می تواند بسیار دشوار باشد. هنگامی که در دیوار کنافی سوراخ ایجاد می کنید بسته به اندازه، می تواند یک کار بسیار ساده باشد. اما پانل های تخته سه لایه تقریبا همیشه نیاز به تعمیر کل قسمت دیوار برای ظاهری مناسب دارند.

۳- کناف از تخته سه لایه ارزان‌ تر است : بیشتر مواد چوبی گران هستند، تخته سه لایه از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که به اندازه چوب معمولی گران نیست، ولی تخته های سه لایه کمی گرانتر از کناف ها هستند. تعمیر پانل های گچی نیز بسیار ارزان تر و زمان کمتری نسبت به تخته سه لایه می برد. کناف نسبت به تخته سه لایه دوام کمی دارد، این موضوع در مورد هزینه مواد نیز منعکس می شود. همچنین قیمت تخته سه لایه بر اساس نوع چوب و لایه یا ضخامت چوب متفاوت است. هنگامی که نیروی کار را به هزینه پروژه اضافه می کنید، استفاده از تخته سه لایه می تواند بسیار گران تر باشد.

۴- تزئینات دیوار کنافی آسان‌ تر است : دیوار کنافی یک سطح صاف و پلان است و به راحتی می توان آن ها را با رنگ یا کاغذ دیواری پوشاند. کناف ها بافت کاغذی دارند، بنابراین نسبتا صاف هستند و می توانید روی سطح آن ها بافتی را ایجاد کنید. تخته سه لایه سطحی صاف دارند، اما به راحتی نمی توانند رنگ را نگه دارند. تخته سه لایه نیز به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری، ظاهر خاصی داشته باشد.

دیوار کناف

۵- دیوارهای کنافی نسبت به تخته سه لایه در برابر آتش مقاوم‌ تر هستند : اغلب مردم نگران مقاومت ساختمان های خود در برابر آتش هستند، به همین دلیل است که کناف را انتخاب می کنند. پانل های گچی از نظر مقاومت در برابر آتش بسیار بهتر از تخته سه لایه هستند زیرا به این سرعت نمی سوزند یا به راحتی آتش نمی گیرند.

خرید کناف

گروه اصفهان کناف، مجری سقف های کاذب است که علاوه بر آن، تامین کننده انواع چراغ های خطی نیز است. شما عزیزان می توانید برای خریدی مطمئن، از این مجموعه سفارش دهید. چراغ های خطی با کاربرد فراوانی که دارند، در بین معماران و کارفرمایان بسیار محبوب هستند. از انواع این دسته از محصولات می توان به خطی روکار، چراغ های خطی توکار که بیشتر در سقف های کنافی کاربرد دارند، خطی دفنی، استوانه ای و …‌ نام برد.

اشتراک این مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *