اجرای کناف در خمینی شهر اصفهان

اجرای کناف در خمینی شهر اصفهان

باغ تالارغنچه با مدیریت برادران رحمتی اداره میشد که به دلیل تغییر دکوراسیون تالار و مشاهده نمونه کار،قیمت مناسب ،کیفیت بالا وطراحی داخلی اصولی ما در باغ تالار بهشت خمینی شهر به ما مراجعه کردند.این باغ تالار و رستوران شامل سه طبقه می باشد که طبقه همکف ، به رستوران اختصاص دارد. در طبقه اول سالن اقایان و در طبقه دوم سالن بانوان قرار دارد.

در بحث کناف این پروژه ما در ابتدا دارای ارتفاع بسیار مناسبی از کف تا سقف بودیم اما به دلیل وجود دال های بتنی مجبور به طراحی و اجرا در ارتفاع پایین شدیم، لازم بذکر است این مورد نه تنها مشکل جدی نبود بلکه باعث ایجاد ایده های نو وجدید در طراحی سقف شد .

استفاده از طرح های گچبری رومی پیش ساخته از جمله اقداماتی بود که ما برای جلوه بخشیدن به سالن ها ازان استفاده کردیم،این گچبری ها با رنگ سفید و در لبه های نور مخفی کناف کار شدند که نه تنها جلوه سلطنتی به تالار بخشیدند بلکه به سرعت اجرا شده و هزینه را به حداقل کاهش دادند. در دیوار ها نیز قاب های مستطیل شکلی با این متریال به رنگ طلایی شاپان نوع 1 اجرا شد که ضمن دید بصری مناسب، جلوه شکیلی به دیوار ها و دکوراسیون تالار بخشید. ضمن اینکه این طرح ها دارای تنوع بالایی بوده ودر انتخاب نوع گچبری کارفرما توانست هرانچه که در نظر داشت پیاده کند.

در اجرای سقف به وسیله کناف اصفهان, ما طرح های دکوراتیو را برای سالن های این تالار انتخاب کردیم تا ضمن پربودن کار ،جلوه زیبایی به مراسم ها ببخشد. برای پوشش کانال کولر ها و تهویه فضاها نیز از سیستم کناف استفاده کردیم تاهم با محیط یک دست و هماهنگ باشد و هم در بحث تهویه و هم در بحث سرمایش و گرمایش اتلاف انرژی نداشته باشیم. لازم بذکر است به دلیل ارتفاع پایین کانال کولر ها و اجرای ان در حاشیه کناری سالن ، مجبور به اجرای یک باکس دور ساده در ارتفاع کانال ها شدیم تا همه فضاها از پوشش یکسان کناف برخوردار باشند. ضمن این که تهویه مناسب در سالن های پر جمعیت مانند این سالن باعث اسایش استفاده کنندگان و سلامت ان ها در مجالس و میهمانی هاست.

برای نورپردازی نیز علاوه بر لوستر از چراغ های سقفی LED برای متناسب سازی رنگ نور (نه زیاد سفید و بی روح باشد نه زرد رنگ ) و مجلل کردن سقف تالار استفاده کردیم.

این سالن به دلیل یک پاچه بودن فضا نیاز به کمی تغییر داشت به همین دلیل با دیوار جدا کننده کناف پوششی اتاق مانند برای رختکن طراحی کردیم .

اکوستیک بودن فضا در چنین سالن هایی بسیار مهم است که متاسفانه این سالن ازاین خاصیت برخوردار نبود پس ما با دیوار های پوششی مخصوص برای دیوار ها به علاوه خاصیت اکوستیک بودن ،عایق صوتی و حرارتی را نیز به این مجموعه اضافه کردیم.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگذاریم.

اشتراک این مطلب