اجرای کناف در شاهین شهر

اجرای کناف در شاهین شهر

پروژه سمبولیک در خیابان ورودی شاهین شهر واقع شده است .کارفرمای این پروژه از طریق سایت اصفهان کناف به ما مراجعه کردند. کارفرمای اصلی این پروژه شهرداری شاهین شهر بود، پیمانکار اصلی این پروژه شرکت عمران و مسکن اصفهان و کارفرمای نازک کاری شرکت رادویلا بود که ما مفتخر به اشنایی و همکاری با این شرکت شدیم. متراژ این پروژه 16 هزار متر مربع  کار کناف بود که شامل پوشش تاسیسات راهرو ها ، سرویس های بهداشتی و قسمت های خدماتی نیز میشد.

ما در این پروژه موظف به اجرای کامل کناف طبق استاندارد های شرکت کناف ایران بودیم به همین دلیل از پنل های گچی کناف ایران RG با ضخامت 5/12 mm  و سازه کشی تیپ A استفاده کردیم. لازم بذکر است برای راهرو ها ، طرح کناف دکوراتیو با موج را پیاده کردیم.

به دلیل رطوبت در سرویس های بهداشتی ما در این پروژه ، کناف های ضد رطوبت کناف ایران را مورد استفاده قرار دادیم تا به عمر مفید کناف در این بخش ها بیفزاییم . همچنین در اتاق سرور ها نیز از کناف ضد حریق استفاده کردیم.

انواع کناف را می توان در گروه های زیر تقسیم بندی کرد:

کناف  RG:

این پانل ها دارای هسته گچی بوده که سطح و دور لبه ان با نوعی کاغذ مخصوص پوشیده شده است.این صفحات در اکثر سیستم های ساخت و ساز خشک مانند دیوار های جدا کننده، دیوار های پوششی ، سقف های کاذب کناف و…. استفاده می شود. این پنل ها در ضخامت های 18  ،15، 5/12 و 5/9 به بازار عرضه می شود.  پانل های 5/9 مخصوص انجام پروژه های دکوراتیو (موج ) و پانل های 5/12 مخصوص پروژه های ساده( باکس دور و…) می باشد.

کناف آکوستیک (عایق صوت):

این پانل ها در سقف های مشبک کناف کاربرد دارند. خاصیت این پانل ها جذب صوت است. این پنل ها دارای شیار های 6mm در 96 mm می باشد.

کناف مقاوم در برابر حریق با نام فنی FR:

این صفحات دارای الیاف شیشه (فایبر گلاس ) می باشد که در طراحی دکوراسیون شامل  سقف، دیوار ، پوشش ستون ها و  تیر های فولادی و هرکجا که نیاز به محافظت در برابر حریق دارد استفاده می شود. این پنل ها دارای هسته گچی با روکش قرمز رنگ می با

کناف مقاوم در برابر رطوبت با نام فنی MR:

در این صفحات ، هسته گچی با مواد مقاوم در برابر رطوبت مخلوط  شده و روکش ان نیز از مواد ضد رطوبت است. ازاین پانل ها در مکان های مرطوبت مانند حمام، سرویس بهداشتی ، اشپزخانه و… استفاده می شود.

کناف مقاوم در برابر حریق و رطوبت با نام فنی FM:

در این صفحات هسته گچی با الیاف شیشه ( فایبر گلاس) و مواد ضد رطوبت ترکیب شده و دارای روکش مقاوم در برابر حریق می باشد. از این پانل ها در مکان هایی که هم زمان داشتن ویژگی ضد رطوبت و ضد حریق  کناف دارای اهمیت است استفاده می کنیم

که هر یک بنا به باید ها و نباید ها و مقررات شرکت اجرای کناف در اصفهان در فضا های مورد نیاز استفاده می شود.

ازاین که تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاس گذاریم.

اشتراک این مطلب