نورپردازی

اصول نورپردازی داخلی ساختمان

به طور کلی ما دو دسته نور داریم. یکی نور طبیعی که همان نور خورشید است و دیگری نور مصنوعی که با استفاده از لامپ ها و لوستر ها ایجاد می‌شوند. نورپردازی در داخل و خارج ساختمان یکی از مهمترین اصول در طراحی ساختمان می باشد. در استفاده از نور طبیعی نمی‌توان مانورهای بسیاری داد. تنها می توان از پرده برای ورود و خروج نور استفاده کرد. اما نور مصنوعی را می توان در حالت های مختلف اجرا نمود.ما در این مقاله قصد داریم اصول نورپردازی داخلی ساختمان را با استفاده از نورهای مصنوعی برای شما عزیزان ارائه نماییم.

برای اجرای کناف در اصفهان  اینجا کلیک کنید.

اگر بتوانید نورپردازی را به بهترین شکل اجرا کنید می توان علاوه بر زیبایی و جذابیت خانه به شما آرامش بدهد. در همه ساختمان ها از لامپ و نور استفاده می‌شود اما معمولاً به صورت نورپردازی که فقط فضا را روشن کند و بتوانیم اجسام و خانه را راحت تر ببینیم. اما اگر بتوان نورپردازی را با طرح های مختلف و به صورت اصولی اجرا کرد میتوان اجسام مورد نظر را در دیدرس افراد قرار داد.

نمیتوان گفت که کدام قسمت از خانه نورپردازی بهتری لازم دارد تمام قسمت های خانه  شامل آشپزخانه، سالن پذیرایی، نشیمن و یا حتی اتاق خواب از اهمیت خاصی برخوردار است که باید به تمام آنها توجه داشت.

نورپردازی

انواع نورپردازی:

نورپردازی در سالن پذیرایی و نشیمن می تواند حالت های مختلف داشته باشد و یا حتی ترکیبی از چند مدل نورپردازی را انجام داد تا بتوان تمام زیبایی را در یک فضا اجرا نمود. به هر حال هر سالن نیاز به یک نورپردازی عمومی دارد تا بتوان کل فضا را روشن کند اما می توان با استفاده از نورپردازی متمرکز قسمت خاص از سالن را بیشتر مورد توجه قرار داد. سالن هایی که دارای سقف بلند هستند می توان با استفاده از لوستر نورپردازی های مختلفی انجام داد و آنهایی که سقف کوتاه دارند می توان با استفاده از لامپ های سقفی و یا مخفی نور پردازی های متفاوتی انجام داد.

برای سقف هایی که از کناف استفاده شده است نورپردازی ها زیباترین می توان ارائه کرد و این قابلیت را دارد که بتوان چندین نوع نورپردازی را در یک فضا اجرا نمود و علاوه بر زیباسازی فضا سقف را نیز زیبا جلوه دهد.

سرویس بهداشتی یکی از قسمت هایی از خانه است که نورپردازی  در آن اهمیت دارد حتی خانه هایی که دارای سرویس بهداشتی کوچک هستند نورپردازی به گونه‌ای باشد که هیچ گونه تغییر رنگ ایجاد نکند و هنگام ایستادن جلوی آینه کمترین سایه را ایجاد کند تا بتواند به راحتی و به صورت واضح خود را در آینه دید و بتوان آرایش کرد.

برای اجرای باریسول در اصفهان اینجا کلیک کنید

 

اشتراک این مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *